امسال نیز مطابق با سنوات گذشته بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از مورخ 5 آبان لغایت 12 آبان برگزار گردید ،اما یک جای خالی بزرگ در میان حاضرین در این نمایشگاه احساس می شود .همانطورکه همه می دانیم  نبض اذهان عمومی هر کشوری را رسانه ها و مطبوعات در اختیار دارند که همان آگاهی رساندن و اطلاع رسانی به آحاد جامعه در رابطه با تمام نیازهای امروز و فردای جامعه را به تحریر در می آورند . حال جای سوال است ،سوالی که شاید علت اصلی فاصله مردم با صنعت بیمه را تا حدود زیادی آشکار می سازد . چرا صنعت بیمه رسانه ندارد !؟ 

متاسفانه در کشور ما با وجود تمام تلاشهایی که در خصوص ترویج و آگاهی رساندن به مردم در خصوص برقراری ارتباط مستمر و موثر با صنعت بیمه کشور صورت می پذیرد ،اما هنوز جای خالی یک رسانه پویا و کارآمد در انتقال مفاهیم و آثار فراگیر شدن چترحمایتی صنعت بیمه در بهبود رفاه عمومی جامعه و ایجاد آرامش در مقابله با بسیاری از نگرانی ها و ریسکهای زندگی انسانی خالیست . 

جای تاسف است که در صنعتی که می بایست در برنامه ششم توسعه نقش به سزایی ایفاء نماید ،هنوز این باور و اعتقاد درمیان فعالان و مدیران صنعت بیمه برای اینکه می بایست از ابزارهای چند رسانه ای برای برقراری ارتباط هرچه بهتر با مشتریانی که امروز تجربیات جدیدی از ارائه خدمات گوناگون شهروندی را کسب نموده اند شکل نگرفته است . به تازگی رئیس بیمه مرکزی آقای عبدالناصر همتی در نشستی اعلام کرد : پایین بودن سطح اعتماد اجتماعی نسبت به هم یکی از عوامل مهم در عدم توسعه کشور است که رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی صحیح و حرفه ای اعتماد را به جامعه برگردانند و سرمایه اجتماعی را تقویت کنند.

وی افزود: هدف صنعت بیمه ایجاد آرامش و امنیت و کمک به رفاه مردم در هنگام حوادث است و هرچه در این حوزه بیشتر اطلاع رسانی شود، تعداد افرادی که از مزایای بیمه استفاده می کنند در جامعه افزایش می یابد.رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت مدیریت ریسک در کشور گفت: باید با تقویت مدیریت ریسک از پرداخت خسارت های بیهوده و متعاقبا هدر رفتن سوخت ملی جلوگیری کنیم.

حال با توجه به اعلام نظر رئیس بیمه مرکزی در خصوص نقش به سزایی که رسانه ها می توانند در توسعه و افزایش میزان اعتماد اجتماعی و رشد ضریب نفوذ صنعت بیمه ایفاء نمایند ،این سوال مطرح می شود که چرا صنعت بیمه در بزرگترین رویداد رسانه ای و مطبوعاتی در کشور هنوز نتوانسته است حضوری موثری را در حوزه رسانه و مطبوعات داشته باشد . 

این مسئله بیش از پیش نیاز به ایجاد یک رسانه قدرتمند در برقراری ارتباط با مخاطبین عظیم صنعت بیمه را به مسئولین این صنعت گوشزد می نماید . امید است که در رویدادهای رسانه ای کشور شاهد حضور فعالین صنعت بیمه در این عرصه باشیم و بتوانیم از این بستر برای ارتقاء برقراری ارتباط با مردم محترم این آب و خاک بیش از پیش بهره مند گردیم . 

 

 

آن بیمه /اولین پورتال ارتباطات تجاری ،آموزشی و تبلیغاتی صنعت بیمه کشور