سرمایه گذاری هوشمندانه شرکتها با حضور در نمایشگاه

شاهرخ مدرس طراح روز جهانی نمایشگاهها در برنامه «خانه تا کارخانه» رادیو اقتصاد افزود: برگزاری نمایشگاه ها یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و همچنین معرفی توانمندی های واحدهای تولیدی و خدماتی به بازارهای گوناگون است.
وی همچنین اظهارداشت: اهمیت برگزاری نمایشگاه امروز بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت روز به روز در حال گسترش است.
ایشان گفتند: گردش مالی ناشی از فروش خدمات نمایشگاهی بین 32 هزار نمایشگاه بین المللی در جهان سالانه یک تریلیون و 149 میلیارد دلار است یعنی برابر با بودجه سالیانه 20 تا 25 کشور آفریقایی!.
وی در ادامه افزود: این جدا از قراردادهای نمایشگاهی که بین شرکت ها منعقد می شود.
شاهرخ مدرس ضمن اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه یک تخصص و حرفه بسیار پیچیده بین المللی است، اظهارداشت: برگزارکنندگان نمایشگاه باید دوره های مختلف نمایشگاهی را سپری تا بتوانند در سطح بین الملل عرض اندام کنند.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه یک کار تیمی و متشکل از برگزار کننده، غرفه ساز، شرکت کننده، بازدید کننده و ارائه دهندگان خدمات است که این پنج مورد باید با هم هماهنگ باشند.
آقای مدرس همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا فعالان اقتصادی، صنعتگران، تولیدکنندگان، کارآفرینان و غیره در نمایشگاه های بین المللی شرکت می کنند، افزود: گسترش بازاریابی، شناسایی رقبا، بررسی بازار، تنظیم برنامه های تولیدی و صادراتی براساس نرم بازار، تبادل نظر با بازدیدکنندگان متفکر و متخصص، بازدید از کالاها و خدمات غرفه های مشابه، آشنایی و برقراری ارتباط با ارباب جراید و بسیاری موارد دیگر از جمله این دلائل است.
برنامه «خانه تا کارخانه» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای فرد هر هفته ساعت 15 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه» با هدف عارضه یابی و شناسایی مشکلات، موانع و اشکالات صنایع مختلف اعم ازمتوسط و بزرگ و ارائه راهکارهای عملیاتی رفع آن ها، شناسایی گلوگاه های صنعتی کشور و کمک به بهبود وضع موجود صنایع از طریق برقراری ارتباط سه جانبه صنعت، دانشگاه و رسانه بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می گیرد بنابراین علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند. 

 

عضویت درآن بیمه

با آن بیمه همراه باشید: