دنیای کنونی در حال تغییر است و این تغییر چنان با سرعت اتفاق می افتد که تصور و باورش برای افراد عادی ،غیر قابل لمس و برای افراد موفق با همان سرعت قابل درک است . دراین میان ،نوابغ کسانی هستند که خودشان این تغییرات را شکل می دهند و بر شتاب آن می افزایند .

در شرایط امروز ایران و اقتصاد ما پرسش اصلی می تواند این باشد که درهرکدام از بخش های صنفی ،خدماتی و تولیدی فعالیت می کنید ،آیا آمادگی رقابت با رقبای خارجی را که برای فعالیت های اقتصادی و مشتری یابی از این بازار 75 میلیونی وارد می شوند را دارید ؟

توان استفاده از این فرصت را که به بازارهای خارجی وارد شوید ،چطور؟

سرنوشت ما بستگی به پاسخی دارد که می دهیم . اگر از قبل خودتان را آماده کرده اید ،برای برداشتن گام های بعدی آماده شوید و اگر تا کنون اقدامی نکرده اید و چشم انداز و هدفی ندارید آماده خداحافظی با شغل فعلی تان باشید .

(آینده از آن کسی است که فردا را از امروز ببیند )ننشینیم تا شرایط ما را تغییر دهد ؛ بلکه برخیزیم وشرایط را خلق کنیم . از صنعت بیمه شروع کنیم . سوال اول من از مدیران شرکت های بیمه این است : در صورت ورود شرکت های خارجی معتبر و آغاز فعالیت رسمی آنان ،تا چه اندازه از نظر کیفیت خدمات مشتری، کیفیت و تنوع محصول ،انعطاف پذیری نسبت به خواسته مشتری و پرداخت خسارت ،قابل رقابت هستیم . 

از نظر دانش فنی کارکنان و مدیران داخلی سازمان ،چطور؟

در مورد همدلی و همکاری مدیران و کارکنان با شبکه فروش ونمایندگان در چه سطحی هستیم ؟

رعایت حقوق مشتری توسط ما با استاندارد های جهانی چقدرفاصله دارد؟

آیا امکان ورود به بازارهای بیمه ای جهان را برای خودتان متصور هستید ؟

اصلا فرصت داشته اید به این موارد فکر کنید ؟

در بخش رشد و تعالی سازمانی تان چه کرده اید ؟

ارزشمند ترین بخش هر سازمان ،تامین منابع انسانی آن سازمان است و شبکه فروش در هر سازمانی در بالاترین درجه اعتبار قراردارد .

آیا برای رشد و تعالی شبکه فروش اقداماتی صورت گرفته که توانایی رقابت با همتایان خارجی داشته باشد؟

چند درصد نمایندگان شما از نظر دانش فنی ،علم بازاریابی ،ارتباطات ،مذاکره ،وضعیت ظاهری و ... در سطح استانداردهای بین المللی هستند .

آیا به این موارد فکر کرده اید ؟آیا راهکاری برای حل این مشکلات دارید ؟

آیا می دانید اگر نتوانید این موانع را از پیش رو بردارید یا باید صحنه را ترک کنید یا سهم عظیمی از بازار و ارزشمندترین نمایندگان تان را تقدیم خارجی ها کنید ؟جهان امروزبرای رشد و رونق اقتصادی بی رحم تر از آن است که فکر کنید .

و اینک روی سخن با همکاران عزیز در شبکه فروش است . عزیزان ،زمان به خاطرما هرگز نخواهد ایستاد وآینده هرگز همانند گذشته نخواهد بود . خبر خوب این که اگر گذشته را نمی شود تغییر داد ،اما آینده را می شود خلق کرد .

باید چشم انداز شفاف و دقیقی برای آینده خود و سازمان تان طراحی کنید . آیا بقا و رشد و تعالی در صنعت بیمه را به عنوان یک رسالت پذیرفته ایم یا نه ؟

اگر هدف و رسالت این شغل خدمت به مردم باشد ،باید برای آینده آمادگی کامل داشته باشیم .

ابتدا حالت هایی را که ممکن است پیش بیاید ،بررسی کنیم .

اگر شرکت بیمه ای که در آن فعالیت داریم با شرایط پس از تحریم ها خودش را هماهنگ کرد و در صنعت ماندگار شد ،باید آن چنان قدرتمند حرکت کنیم که همپای رقبای خارجی و حتی سریع تر از آنان بدویم و اما اگر تصمیم به ماندن گرفتیم ولی شرکت مان تاب مقاومت نیاورد ؛آن وقت است که باید گزینه دیگری را بررسی کنیم .

اگر شرکت های بیمه ای خارجی آگهی جذب داشته باشند ،شما در بین 100 نفراول چه جایگاهی برای پیوستن به آنان خواهید داشت ؟

از جذب شما چه نفعی خواهد برد ؟

برای رسیدن به نمره قبولی در کدام حوزه ها نیاز به تقویت خود دارید ؟

برای رفع نقاط ضعف خود چه چاره ای اندیشیده اید ؟

آیا حاظرید شاهد افسوس خوردن های بیهوده باشید و رقابت سایرین را نظاره گر شوید ؟

اگر می خواهید در جمع بهترین ها حضور فعال داشته باشید ازهمین الان اقدام کنید . سه اصل اساسی در رشد و تعالی انسان ها :

 

1 _ آموزش .  2_ آموختن اصل اول .  3_ تکرار اصل اول.  

 

برگرفته از کتاب ارزشمند :چگونه به هرکس در هرکجا بفروشیم 

نویسنده : استاد حمید امامی

 

تهیه و تدوین :مشاورسبز