در مقاله تحول در آموزش بازاریابی و فروش بیمه  در مورد تحولات اجتناب ناپذیر صنعت بیمه در بحث آموزش ، بازاریابی و فروش صحبت کردیم. اما در این مقاله میخواهیم درمورد این موضوع بحث کنیم که بالاخره در برابر این تحولات چه باید کرد ؟ آیا می توان چاره ای اندیشید ؟ آیا می توان از این تحولات پیش آمده حتی بهره برد ؟

پاسخ این است که بله راهکار بهره برداری از یک طرح نو است. می دانیم که زندگی در کلان شهرها و ابرشهرها به رغم رفاه آن ، تنش های فراوانی را بوجود آورده است. جامعه شناسان و روانشاسان اجتماعی بر این باورند که حجم اطلاعات فراوانی که مردم در شهرها در معرض آن قرار می گیرند، فراتر از ظرفیت است.

مغز بنابه تمام ظرفیت های پرشگفت و کم نظیر آن ناگزیر است همزمان مجموعه ای از اطلاعات را در شرایط و نقش های مختلف پردازش کند. برای مثال شخص به عنوان یک همسر مسئولیت هایی در زندگی شخصی دارد باید خانه و خانواده را نیز مدیریت کند. همین شخص در محیط محل کار، مدیر یا کارمندی است و مسئولیت های فراوانی در محیط کار دارد. همچنین در جاهای مختلف دیگر با مجموعه وسیعی از رویدادها و تنش ها روبرو است. باید بتواند زمان ورود و خروج خود به جاهای مختلف را مدیریت کند، با انواع و اقسام مساول شهری نظیر ترافیک، آلودگی، مسائل محیط زیستی و ... دست و پنجه نرم کند و با وجود تمامی این مسائل بتواند تعادل خود را درمقابل این وضعیت های گوناگون و متناقض که به بی تعادلی منجر می شود حفظ کند.

 

حاصل این هجوم نقش ها و پیام های متعدد که به مغز مخابره می شود افراد را در معرض موقعیتی قرار می دهد که با عنوان تهیییج و آمادگی مستمر در برابر محرک ها نامیده می شود. این مغز همیشه فعال، ناگریز است برای تصمیم گیری در برابر محرک ها، به راههای میانبر دست یابد. بخشی از پیام ها را نادیده می گیرد، بخشی از مسئولیت ها را به تاخیر می اندازد، برای رهایی از هجوم بی امان اطلاعات که بمبارانش می کند، کنج خلوت می جوید و... . با این همه ،  میداند که گریزی از تصمیم گیری، آن هم در کسری از ثانیه ندارد.

در چنین زمان و موقعیتی است که شما به عنوان نماینده یا کارگزار بیمه تمایل دارید برای انسانِ این زمانی و این مکانی که تحت انبوه فشارها و تنش های تصمیم گیری است، خدمت بیمه ای معرفی کنید.

چه راهی می تواند به صورت معجزه آسا، پیام شما را از انبوه این پیام های فراوان به مغز او به صورت دقیق، کوتاه و سریع انتقال دهد به گونه ای که این مغز بتواند تصمیمی سریع، دقیق و منطقی بگیرد.

نماینده یا کارگزار بیمه بهتر است پاسخ این پرسش را نزد متخصصان یادگیری ببرد. با آشنایی و یادگیری مهارت های تبلیغات و فروش نوین (همچون نانو مارکتینگ) می توان در میان این هجمه و شلوغی خود را به مشتری شناساند به او خدمات بیمه ای ارائه کرد و همچنین اطمینان خاطری را از این جهت به او فروخت. کافیست مشتری اطلاعات کافی را در مورد خدمات بیمه کسب کند آنگاه متوجه نیاز به آن می شود و می توان بدون استفاده از راهکارهای پیچیده او را از خدمات بیمه ای بهره مند نمود.

صنعت بیمه امروزه به یکی از صنایع میلیارد دلاری در جهان تبدیل شده است و شاهد رشد ضریب نفوذ بیمه در کشورهای در حال توسعه بخصوص در کشور ایران هستیم. اما متاسفانه سرعت توسعه مهارتهای بازاریابی نمایندگان و فروشندگان بیمه، هرگز همپای سرعت رشد شبمه های فروش و نمایندگی شرکت های بیمه نبوده است. 

از طرف دیگر به منظور معرفی و توسعه بیمه های نوظهوری همچون بیمه های عمر و زندگی در کشورمان، آنچه بیش از هرچیزی نیاز است. مهارت های بازاریابی و فروشندگی در میان نمایندگان، کارگزاران و بازاریابان شرکت های بیمه است.  

 

با آن بیمه همراه باشید: